JUL

Jag älskar jul! Snön, julgardiner,juldekorationer,julmusik,julmaten,umågås med familjen,julkläderna, varma kläder, julgodiset,presenterna, varma drycker! ALLT
Jul är min favorit högtid! Det är 49 dagar kvar till julafton, och jag håller på att längta ihjäl mig! Vill att snön kommer fort! Vill att själva december kommer! 
Jag håller på att beställer julgardiner och juldekorationer och det med mamma under veckan! Vill ha så mycket. Lyssnar på julmusik och tänder massor av mysiga ljus! Jag har också hittat min julaftons-outfit! Jag tänkte berätta hur min julafton brukar vara, eftersom jag är finsk så har vi lite finska traditioner!
 
Vaknar ca. 08.00, då mamma redan suttit på bastun! Jag och mamma bastar tillsammans och dricker julmust! Efter oss så går min bror in och bastar och efter det min låtsaspappa! Mamma och jag går och smörjer in oss med body butter. Vi äter frukosten tilsammans med ljus och mycket god frukost! Sedan sätter på oss våra fin kläder! Vi fixar oss, sminket och håret! efter det brukar vi ringa våran släkt i Finland och prata med dom lite grann. Sen börjar vi fixa julmaten, eftersom vi är finska gör vi morotslåda, kål låda och alla andra finska rätter. Julskinkan har man ju alltid! Eftersom min mamma jobbar i kyrkan, så läser vi alltid en liten bit från biblen! Eftersom julen egentligen handlar om jesus! Vi äter maten i lung och ro, sedan städar vi undan. Sen brukar vi göra vad man vill, jag brukar äta julgodiset och gossa med våra kaniner, sitta vid julgranen och mysa. Sen är klockan snart så mycket så att Kalle Anka kommer på tv:n. Fast jag har sätt det i 14 år varje tid, så skrattar jag lika mycket varje gång. När det är slut så brukar vi dricka kaffe/te. Sen börjar vi öppna klapparna! Vi tar mycket kort och skrattar! Efter klapparna öppnats brukar vi prata och så. Sen brukar vi inte göra så mycket på kvällen, vi brukar släppa ut våra underbara kaniner så dom får skutta runt under julgranen! Så roligt! 
 
Sen lägger vi oss! Älskar alltså julen!!
 
Detta är nog min julaftons-outfit! allt från H&M
 
Memory book för julafton! lägger in bilder och skriver saker! Från Panduro
Vi ska göra en egen dörrsdekortation, också från panduro
Så kommer den nog se ut!
Detta är en av H&M:s jul-kollektioner som är helt underbara! Lakansättet är så himla gulligt! Det SKA jag ha! 
 
Hoppas ni tyckte om det här inlägget som inte va så relaterat tills skönhet eller det jag brukar skriva om!
 
Puss -r
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0