NYÅR 2013/2014

Har inte berättat nått om mitt nyår som jag firade. Hur det var, vem jag firade det med, vad vi gjorde osv.
Mitt nyår var det bästa nyåret som jag nånsin firat hitills. Jag, Sara, Nike och Saga firade nyår tillsammans hemma hon Nike på landet. SJÄLVA. Vi hade enormt kul den kvällen/natten. Vi kom väll dit runt 7 tror jag, vi hade planerat mycket innan själva dagen kom. Mamma gjorde sin egna potatisgratäng, Nikes familj gjorde fläskfilen, Sara gjorde en helt underbar förrätt med fetaost ( alla andra fick en toast skagen, men jag gillar inte det så hon gjorde en speciell till mig) och Saga gjorde efterätt, Cheescake med knäck, nötter och jordgubbar. Ni hör ju hur gott det låter. Så vi värmde maten i ugnen och började äta. Nike hade dukat bordet extremt fint! Satte på lite musik och bara släppte loss, haha. 
Vi spelade några ``partyspel´´ som tex. Vem i rummet, roligt spel tykcer jag!
Sen satt vi bara och pratade, kollade på nån film. Sen började klockan närma sig midnatt, vi gick ut och hörde hur raketerna började smällas. Hon bor ju somsagt på landet och då ser man väll inte så mycket raketer. Men vi såg lite grann. Vi hade köpt alkoholfri chamange eftersom vi inte är i rätt ålder att dricka än. Ingen av oss kunde ju öppna chamangeflaskan, så när det hade gått ca 4 min av året så fick jag äntligen upp flaskan. Vi tog tomtebloss och sprang runt lite hihi. Vi hade en kinesisk lykta, som vi skrev önskningar på. Lite mer privata skulle jag kunna säga. Och det tog ca 20 min för oss att få upp den där jävla lyktan. Då när den var en bit bort så sjönk den rakt ner på åkern. Bra gjort typ!!
Nike överreagerar hela tiden ( Förlåt Nike) så hon hade ju panik nästan resten av kvällen eftersom den brinnande lyktan hade åkt ner på grannens åker, och hon trodde att det skulle börja brinna, men det var ju blött så det skulle vara omöjligt. 
Resten av kvällen spenderades bara att lyssna på bra musik och prat. Eftersom vi visste att Nike var så rädd att lyktan skulle börja brinna så körde vi ett litet prank på henne. Jag går ner för trappan och skriker fullt ut: NIKE DET BRINNER PÅ ÅKER VAFAN SKA VI GÖRA!?
Nike springer ner från övervåningen och skriker: SA JU DET, VISSTE ATT DET SKULLE BÖRJA BRINNA.
Då börjar ju vi skratta so bad. Nike fattar ingeting än, sen kommer hon på att vi bara skojjade. Hon går ut genom ytterdörren och står där och nästan hyperventilerar. Hon blev så rädd, eftersom huset var på vårat ansvar och att inte den åkern va deras. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Många bilder från kvällen! Bilderna är tagna med mobilen så kvaliten är ju då den sämsta! ( ciderna är alkoholfria)
Tackar tjejerna för en underbar kväll/natt <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0